Pirmieji „Lean“ metai „Cie LT Forge“: investavo 20.000, sutaupė virš 130.000 Eur

2019 03 04

Po dešimtmečio elektromobiliai išstums iš rinkos vidaus degimo variklius, todėl investicijas nukreipsime į kalimo cechą – tvirtų detalių reikia ir elektromobiliams, kad jie būtų saugūs, sako Darius Masionis, UAB „Cie LT Forge“ generalinis direktorius.
Lig šiol labiausiai, anot jo, pasiteisinę sprendimai buvo du: pirmasis – pastatyti antrąją alkūninių velenų gamybos liniją, antrasis – imtis „Lean“ diegimo.

Argumentais įtikinęs ispanų akcininkus investuoti apie 10 mln. Eur būtent Lietuvoje, nors „CIE Automotive“ grupėje yra 98 įmonės, dabar p. Masionis džiaugiasi augančia gamybos apimtimi: velenų gamybos pajėgumas išaugo nuo 0,5 iki 1,5 mln. per metus.

Kito sprendimo rezultatus bendrovės vadovas apibūdina dviem skaičiais: į „Lean“ diegimą investavę 20.000 Eur, pirmaisiais metais skaičiuoja sutaupę virš 130.000 Eur.

„Kalbant apie „Lean“, atsidūrėme situacijoje, kai akcininkai didina reikalavimus pelnui, o užsakovas spaudžia nuleisti kainą. Vienintelė išeitis tokiu atveju – efektyvinti gamybą, ypač kai susiduri su vis didesniu darbuotojų trūkumu ir atlyginimu augimu. Be to, gamybos apimtis augo ir mums reikėjo naujų metodų, kaip dirbti. Diegti „Lean“ taip pat paskatino kitose įmonėse matyti pavyzdžiai“, – aiškina įmonės vadovas.

Pirmųjų metų rezultatas rodo, kad sprendimas pasiteisino.

Didžiausią 74.000 Eur sutaupymą atnešė, regis, elementarus sprendimas – per pietų pertrauką nestabdyti linijos, o vienus darbuotojus išleisti papietauti anksčiau, kitus – vėliau. Beje, pakeisti nusistovėjusią tvarką pavyko tik iš antro karto – žmonės gana sunkiai keičia įpročius.

„Kai baigiame užpildyti pajėgumą, kiekvieną tokį atradimą labai vertiname. Ir šią praktiką įgyvendinsime dar trijose linijose“, – planuoja p. Masionis.

Dėl to, kad į įrenginių priežiūrą ir profilaktiką buvo įtraukti įrenginių operatoriai, per metus sutaupyta apie 11.000 Eur. Anot vadovo, išskyrus vieną liniją, kuri nauja, kitos gamybos linijos yra senesnės, todėl įrenginių gedimai nėra naujiena. Kai įrenginius pradėjo prižiūrėti ne tik technikai, bet ir operatoriai, sumažėjo prastovų. Taip sutaupyta apie 4,5 paros per metus. Įmonei, kuri dirba 24 valandas per parą, 3 pamainomis, 5 ar net 6 dienas per savaitę, tai – nemenkas rezervas.

Dėl pasiūlymų, kurie surinkti iš darbuotojų ir įgyvendinti, o jų buvo pateikta apie 200, pavyko sutaupyti 46.000 Eur.

„Investicija itin atsiperka – per metus į „Lean“ diegimą investavome apie 20.000 Eur. Tai atrodo dideli pinigai ir iš pradžių komanda buvo prieš tokias išlaidas, tačiau dabar nauda akivaizdi“, – reziumuoja vadovas.

Patirtimi ir praktiniais pavyzdžiais p. Masionis dalysis „Verslo žinių“ Baltijos LEAN forume, kuris vyks balandžio 3 d.Vilniuje.

Įmonę pakeis elektromobiliai

Pernai pavasarį paleista antroji velenų gamybos linija, anot p. Masionio, gamybą kilstelėjo į kitą lygį, ši linija visiškai robotizuota.

Dabar – planuose mažosios kalvės automatizavimas ir robotizavimas. Po robotizavimo turėtų atsirasti laisvų pajėgumų.

„Manau, tai leis dar kurį laiką augti“, – tikina vadovas.

Jis pabrėžia suprantantis, kad drauge su elektromobilių įsigalėjimu rinkoje velenų poreikis pradės mažėti. Tačiau mažojoje kalvėje gaminamos detalės tinka visiems automobiliams – kaltinės detalės atsparios, užtikrina saugumą.

„Žiūrime į perspektyvą ir suprantame, kad velenų gamybos dalį ateityje kuo nors turėsime pakeisti. Vis dėlto vidaus degimo variklių veikiausiai dar nebus atsisakyta nei po dvejų metų, nei po trijų“, – svarsto p. Masionis.

Remiantis automobilių rinkos specialistų („Roland Berger Global Automotive Supplier Study“) pateiktomis prognozėmis, per artimiausią dešimtmetį alternatyviais degalais varomų automobilių paklausa turėtų padidėti nuo 7 iki 10 kartų.

„Cie LT Forge“ priklauso gamybos grupės „CIE Automotive“ kalimo įmonių divizionui, vienijančiam 19 gamyklų Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Ispanijoje ir kt. „CIE Automotive“ 17 valstybių turi 98 fabrikus, kuriuose dirba 25.000 darbuotojų. Grupės apyvarta siekia 4 mlrd. Eur.

„Mūsų sektorius susikoncentravęs į aukštosios pridėtinės vertės kūrimą. Jeigu lygintume Marijampolės įmonę su kitomis Europoje esančiomis kalimo diviziono įmonėmis, pakilome į vidutinio dydžio kategoriją. Dar prieš dvejus metus mūsų apyvarta svyravo tarp 15–20 mln. Eur, pernai pakilo iki maždaug 35 mln. Eur. Šiemet biudžete įrašyti 42 mln. Eur, tačiau, žiūrėdamas į pirmąjį ketvirtį, manau, kad apyvarta šiemet pasieks 45 mln. Eur“, – prognozuoja vadovas.

Augimas paspartės

„Euromonitor International“ analizėje „Kurios Lietuvos pramonės ir paslaugų sritys bus svarbiausios 2025 metais?“ prognozuojama, kad ši inžinerinės pramonės šaka iki 2025 m. augs po 4% per metus, o tai dvigubai sparčiau nei iki 2016 m.

„Spartesnį automobilių ir jų komponentų gamybos augimą lems didėjantys eksporto mastai į Vokietiją, kuri išlieka automobilių pramonės lyderė Europoje. Be to, augantis Vokietijos gamintojų susidomėjimas Lietuva ir didėjantys darbo kaštai Centrinėje Europoje leidžia tikėtis naujų investicijų į automobilių komponentų gamybą“, – rašoma analizėje.

Analizė daryta dar prieš „Continental“ ir „Hella“ paskelbiant apie fabrikų statybą Lietuvoje.

Lietuvoje yra apie 50 automobilių pramonės tiekėjų, gaminančių detales ar komponentus lengvojo ar sunkiojo transporto ir žemės ūkio technikos gamybos įmonėms.

Originalų straipsnį galite rasti čia.